lørdag den 31. juli 2010

Dem, der tegner

Hej læsere af LowGoes. Jeg hedder Kasper og dette er mit første indlæg.

Tegning - ikke at forveksle med illustration som er en noget bredere betegnelse - har på det seneste vundet meget frem kommercielt, hjulpet flot på vej af blandt andre kunstneren David Shrigley, der har fået mange til at indse, at en tegning ikke behøver at være flot tegnet for at være interessant.

Jeg vil i dette indlæg komme omkring et par spændende illustratorer, der beskæftiger sig med tegning.

Julia Bruderer
Schweiziske Julia Bruderer er stadig ung, men har på kort tid opnået stor succes. Bl.a. vandt hun førstepræmien ved Swatch Young Illustrators Award i forbindelse med messen Illustrative 09 i Berlin. Jeg er helt vild med og meget inspireret af hendes tegninger som til tider er helt ekstremt detaljerede, men også kan være super enkle. Trods en relativt stor diversitet i hendes stil kan man dog altid genkende hendes streg og det er noget af det, jeg sætter stor pris på hos en dygtig illustrator. Her er et par af hendes værker. Se mere på Juliabruderer.com:




Jody Barton
Jody Barton er en engelsk kunstner, designer og illustrator. Jeg havde fornøjelsen af at opleve ham til Design Evenings hos Republikken i København, hvor han holdt et lille foredrag omkring sine værker. Her fik man det klare indtryk, at han tillægger sine værker en stor portion af sin egen personlighed og skøre idéer. Se mere på Jodybarton.co.uk.



Enjoy!

1 kommentar:

  1. Ret skal være ret. Det sidste værk jeg har vist i indlægget er ikke en tegning, men jeg syntes det er fedt og mange af Jody Bartons værker er tegninger.

    SvarSlet