onsdag den 8. december 2010

Some kinda fucking groovy men / 3 Eargasms !

Alright, først undskyld fordi jeg er en langsom hund der ikke får skrevet de indlæg gerne ville for at dele lidt god hip hop. Men,

Hvis der bare er lidt musikelsker gemt i nogen af jer, så har i prøvet at surfe retningsløst rundt og bare lade sig lede af div. blogs, discogs, youtube, wikipedia, audiomap.tuneglue osv.
(discogs er en slikhus for vinyler, og audiomap.tuneglue er bare en svedig musikdatabase der kan give dig så meget ny musik).
Fordi i forgylder jeres tid med sådan noget meningsløst pjat, bliver i forhåbentlig også nogen gange belønnet med de øjeblikke hvor man finder en fucking svedig sang eller video og man bliver glad som en lille knægt der lige har fået den vildeste rødeste racer i julegave. Nu kommer her et par links eller tre til noget som jeg bliver nødt til at dele med nogen, som jeg håber sætter pris på solidt musikalsk håndværk.

I kender den her fra Will Smiths tid som rapper, hele sangen er brugt i en anden moderne klassiker DJ Jazzy Jeff & The Fresh Prince - Summertime. Det her er instrumental lykke.


Marvin Gaye og Maceo Parker - måske verdens bedste blanding?
Udover det er for vildt at smide Pee Wee Ellis og Fred Wesley ind over, som spillede med James Brown & The J.B.´s, så er hele stemningen i den her optagelse for vild. Tjek hvordan de emmer af pure-fucking-coolness, men samtidig er de gladeste sorte mænd i dette øjeblik.


Roy Ayers ved jeg ikke rigtig en skid om, men det her er så overdrevet genialt. Trommerne, tøjet, bassen, Ayers himself. Ren sort musikmagi overfor det tammeste hvide publikum nogensinde. Også er det et sjovt gensyn med stil fra en svunden tid - 1992, baby.


Enjoy.

Kommenter endelig hvis I har lidt lignende guld til mig, eller hvis I synes jeg skriver for meget og laver for lidt eller hvis I bare vil sige hej.

Kærligst

Ingen kommentarer:

Send en kommentar